Internet marketing is hetzelfde als normale marketing, alleen dan op het internet. Je kan internet marketing zien in alle vormen die je wilt: het kan zijn de video op youtube waarin jouw favoriete blogger zegt dat hij het huismerk product van de Albert Heijn fijn vindt. Of misschien is voor jouw internet marketing die ene video op TikTok waarin een groep beleggers hun eigen crypto groep promoot wel internet marketing. De mogelijkheden met online marketing zijn eindeloos en je moet zoeken naar de juiste balans.
Hoe vind je de juiste balans?
Dat ligt er nou net aan wat je precies zoekt. Heb jij een mooi product voor kleine kinderen die moeite hebben met leren fietsen. Je hebt een nieuw soort vest ontworpen, zodat hij of zij beter in evenwicht blijft. Vraag jezelf dan af: waar is mijn doelgroep online? De doelgroep van het voorbeeld is vooral online op Facebook. Het zijn ouders van kinderen en die zijn nog niet heel goed bekend met de ‘nieuwe’ social media. Zij kennen nog geen snapchat of TikTok. Ga daar dan vooral hen niet op zoeken. Vind voor jezelf de doelgroep en kijk waar zij zitten op het internet. Zijn dat sociale media of is jouw doelgroep meer te vinden op bepaalde forums? Ga dan op die plekken van het internet reclame maken.
Moet ik een bureau inschakelen?
Dat is de vraag die veel wat oudere ondernemers zichzelf stellen. Ben ik niet te oud voor de nieuwe vorm van marketing? In het kort gezegd, Nee. Het enige is wel dat je de tijd ervoor moet vrijmaken om nieuwe vormen van marketing te ontdekken en ook te leren. Het enige voordeel wat een bureau heeft is dat zij al gespecialiseerd zijn en het hun dus minder tijd kost. Maak voor jezelf dus goed de afweging of je een bureau nodig hebt.